Callisto Outdoor service- en garantie-voorwaarden:

Dat een Callisto Outdoor product van gedegen kwaliteit is, mag vanzelfsprekend zijn. Het productieproces om tot een mooi eindproduct te komen, blijft echter deels mensenwerk.En zoals iedereen weet, waar mensen werken, worden soms fouten gemaakt. Door nauw in contact te staan met onze fabrieken, en regelmatig deze fabrieken te bezoeken, blijven wij het productieproces optimaliseren en verbeteren.

Iedereen moet tenslotte lang van onze producten kunnen genieten! Wij staan achter onze producten, en dus ook de kwaliteit hiervan. Om deze reden, bieden wij 2 jaar garantie op onze artikelen. Deze termijn treedt in werking, op de dag waarop de aankoop heeft plaatsgevonden.

Er zijn echter wel bepaalde voorwaarden waaraan moet worden voldaan, om de servicemelding of garantieaanvraag in behandeling te kunnen nemen.

Heb ik recht op garantie?

Heb jij als koper van een Callisto Outdoor product een klacht op een bepaald product en valt dit nog binnen de garantietermijn van 2 jaar, dan kan hierover contact opgenomen worden met het desbetreffende verkooppunt waar de aankoop is gedaan.

Valt deze klachtmelding buiten de garantieperiode van 2 jaar na aankoop van het product, dan zal per case gekeken worden in welke hoedanigheid wij hier iets voor kunnen doen.

Te doorlopen stappen in geval van een klacht:

  • Een klacht op onze producten, wordt altijd bij het verkooppunt van het product aangemeld.

Originele aankoopbon moet worden getoond. (of een ander wettelijk toegestaan bewijs van aankoop)

  • Verkooppunt neemt klacht in behandeling en volgt de service procedure van Callisto Outdoor op. Het kan zijn dat foto’s worden opgevraagd om de klacht goed te kunnen beoordelen.
  • Indien beeldmateriaal niet toereikend is om goed te kunnen beoordelen, dient het artikel in originele verpakking naar het desbetreffende verkooppunt te worden gebracht ter beoordeling. (kosten transport zijn voor koper van het product)
  • Callisto Outdoor zal de klacht in behandeling nemen en beoordelen.

Indien de klacht gegrond is, wordt het artikel waar mogelijk, gerepareerd of onderdelen hiervan vervangen.

  • Als reparatie niet mogelijk is, dan zal omruiling plaatsvinden. Bij schade aan onderdelen van een set, wordt slechts dit onderdeel vervangen, niet de complete set.

Het zal helaas ook soms voorkomen dat een artikel niet meer wordt geproduceerd, of dat het uit collectie is.

In dit geval zal in samenspraak worden gekeken naar een alternatief.

Wanneer vervalt mijn recht op garantie?

Omdat wij met veel zorg en liefde aan onze producten werken, gaan wij er vanuit dat jij dit als koper ook doet. Een product zal nooit als nieuw blijven, maar met de juiste zorg, geniet je er wel langer van! Ieder product heeft zijn eigen productsamenstelling en daarbij behorende karaktereigenschappen.

Voorbeeld:

Wanneer iemand een teakhouten tafel koopt, wordt er in de winkel (als het goed is) benadrukt dat deze tafel onder weersinvloeden zal gaan “werken”, het uitzetten of krimpen van het hout. Hierdoor ontstaat haarscheurvorming en is dus inherent aan het product dat is aangeschaft.Zo zijn er voor iedere materiaalsoort wel enkele voorbeelden te noemen. Wij hebben deze hieronder opgesomd en in dergelijke gevallen, kan geen aanspraak gemaakt worden op de garantie.

In onderstaand overzicht wordt per materiaalsoort omschreven, welke natuurlijke eigenschappen het materiaal kenmerkt. Wanneer deze eigenschappen worden geconstateerd, zal dit niet onder de garantie vallen.

Het overzicht is gecomplementeerd met mogelijke constateringen die ook zullen worden afgewezen als gegronde klacht.

Hout

  • Toont haarscheuren onder weersinvloeden en temperatuurschommelingen.
  • Verkleurt en vergrijst (hoeft niet altijd geleidelijk te zijn)
  • Kan schimmelvorming bevatten wanneer het hout “verstikt” door afdekken met een niet-ademende hoes.
  • Bevat natuurlijke oliën die mogelijk vlekken geven op textiel of kunststof.
  • Krassen en gebruikssporen

Aluminium

  • Krassen en gebruikssporen

Rope

  • Slijtage door normaal gebruik

HPL

  • Gebruikssporen door verhitting van het HPL
  • Vlekken door morsen van vloeistoffen

Outdoor Textiel

  • Krimp en verkleuring van textiel door verkeerd wassen
  • Vermindering van veerkracht in de kussens door normaal gebruik.
  • Kan schimmelvorming bevatten wanneer het textiel “verstikt” door afdekken met een niet-ademende hoes.
Klantenservice
Catalogus